Rotter
Selvbetjening
Anmeld rotter
Rottebekæmpelse er en kommunal opgave, der betales over ejendomsskatten.
Sådan anmelder du rotter
- Udfyld navn, adresse, telefonnummer og e-mail
- Beskriv dit rotteproblem
- Vedhæft eventuel billeddokumentation
- Indsend din anmeldelse
Rottebekæmpelse er en opgave for kommunen, som betales gennem ejendomsskatten.
Anmeld rotter
Hvis du ser tegn på rotter, kan du gøre følgende:
- Kontakt rottefængere på tlf. 88 72 41 48
- Anmelde rotter online
Når du anmelder rotter online, kan du udfylde navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Så kan vi se på et kort, hvor du har observeret rotter.
Vores rottefænger kontakter dig derefter pr. telefon inden for Vej og Parks åbningstid fra kl. 8.00 - 15.00.
Rotter i det fri
Hvis du anmelder tegn på rotter i det fri, kan der gå op til syv dage før rottefængeren tilser ejendommen.
Rotter indendørs
Hvis du anmelder tegn på rotter indendørs på en hverdag, kommer rottefængeren samme dag eller senest næste hverdag anmeldelsen er modtaget. Er anmeldelsen modtaget i weekenden, kommer rottefængeren på besøg førstkommende mandag. Du kan også kontakte vagtcentralen uden for normal åbningstid på telefonnummer 88 72 47 87.
Et besøg af rottefængeren er gratis. Det er kommunens ansvar at bekæmpe rotterne effektivt, men dit ansvar at anmelde tegn på rotter.
Rotter indendørs uden for normal åbningstid
Ser du rotter indendørs i beboelse, på fødevarevirksomheder eller i bygninger på tilsynspligtige ejendomme uden for normal åbningstid, kan du ringe til vagtcentralen på telefonnummer 88 72 47 87.
Kontakt
Vej og Park
Tlf.: 88 72 41 48
E-mail: vejpark@sonderborg.dk
OBS! Erhverv og Affald er kun kontakt i forhold til sidens indhold.